אימון משקולות אינו אופציונלי- אלא חובה!

כותב: אולימפוס הקמת יעוץ תכנון ליווי בניית חדרי כושר

אימון משקולות אינו אופציונלי - אלא חובה!



זוהי טעות נפוצה שצריך להתחיל קודם עם אימון אירובי ולאבד שומנים ורק לאחר מכן להוסיף אימון משקולות. לרוע המזל, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול להשיג מדיאטה המשלבת אימון אירובי בלבד היא להפוך ל-''אדם שמן שנראה רזה יותר''.אתה עשוי לאבד שומן, אך יהיה לך יחס גרוע של רקמת שריר-שומן ומראה ''רך''.

הדרך הטובה ביותר לפתח כוח ושרירים היא אימון משקולות. מה גם שאימון משקולות מגביר את איבוד השומן, למרות שהוא עושה זאת באופן עקיף. אימון משקולות הוא אנאירובי ושורף בעיקר פחמימות. לעומתו אימון אירובי שורף פחמימות ושומנים (ככל שעצימות האימון גבוהה יותר נשרפים יותר פחמימות, וככל שהעצימות נמוכה יותר נשרפים יותר שומנים. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שככל שהעצימות גבוהה יותר נשרפות יותר קלוריות). מכאן הדבר הגיוני יהיה להתמקד באימון האירובי. יחד עם זאת, דבר מעניין קורה מתחת לפני השטח כאשר אתה מרים משקולות. אימון משקולות מעלה את מסת השרירים שלך (ואין זה אומר בהכרח שגם את משקל גופך), ואילו אימון אירובי אינו עושה זאת.

דיאטה דלת קלוריות ואימון אירובי ללא אימון משקולות עלולה לגרום לגופך לאבד מסה שרירית. אם אתה מאבד מסה שרירית, המטאבוליזם (קצב חילוף החומרים) שלך מאט, והדבר מקשה עליך לאבד שומן. לעומת זאת, אם אתה מגדיל את המסה השרירית שלך (ושוב, אין זה אומר בהכרח שגם את משקל גופך), הדבר מגביר את המטאבוליזם שלך והדבר מקל עליך לאבד שומן. עם מטאבוליזם מהיר יותר, תשרוף יותר שומן במשך היום, אפילו בזמן שינה.

אם הזמן שלך מוגבל, והעדיפות שלך היא לאבד שומן, אז בצע אימון משקולות קצר, כך שרוב האימון שלך יהיה אימון אירובי. אך לעולם אל תזנח את אימון המשקולות לחלוטין. תמיד תבצע את שניהם, ואם זה אפשרי, הענק לשניהם את אותה תשומת הלב.