מאזן קלורי שלילי

כותב: אולימפוס הקמת יעוץ תכנון ליווי בניית חדרי כושר

מאזן קלורי שלילי


חשבת פעם שיתכן והבעיה היחידה שלך היא אכילת יתר. האם אתה מבין כי אכילה עודפת של כל דבר נאגרת כשומן? אפילו אם אינך אוכל דבר מלבד ''מזונות טבעיים ובריאים'', אם אתה אוכל יותר מדי מהם, אתה עדיין תשמין. מצד שני, יתכן ואתה אוכל פחות מדי ומאט את המטאבוליזם (קצב חילוף החומרים) שלך. מדובר על קו דק שרבים מאיתנו חוצים.

הגורם החשוב ביותר לאיבוד שומנים הוא קלוריות. אכול יותר ממה שאתה שורף בכל יום (מאזן קלורי חיובי) ותאגור שומן. אכול פחות ממה שאתה שורף בכל יום (מאזן קלורי שלילי) ותאבד שומן. זאת כל התורה. חשוב גם לדעת מהיכן באות הקלוריות (מפחמימות, מחלבונים או משומנים), אך אם אינך מבין את חשיבות השמירה על מאזן קלורי שלילי, שום דבר אחר אינו חשוב.

 

אל תפרוש! אל תוותר! הפוך את הכושר לדרך חיים


האם אתה יודע מהי הטעות הגדולה ביותר של מתחילים? הם פורשים! הדבר העצוב הוא שאנשים רבים עוזבים בדיוק שהם על סף התקדמות משמעותית.

זכור! אתה לעולם אינך נכשל כל עוד אתה מציב לעצמך מטרות הגיוניות, הדרגתיות וברות הישג. אך אם אתה פורש, כבר נכשלת. פרישה אינה אופציה משום שכושר הוא דרך חיים! אתה חייב להפסיק לחשוב על כניסה לכושר רק למטרה מסוימת (אירוע משפחתי, חופשה, הליכה לים בעונת הרחצה וכד'). אתה חייב להתחיל לחשוב על להיות בריא, רזה ובכושר כל החיים.

יחד עם זאת, עליך להבין כי התוצאות עשויות לבוא לאט בהתחלה. התהליך הזה דורש סבלנות, עיקשות והתמדה. רוב המתחילים אינם נותנים לעצמם את הזמן הלוקח להיכנס למומנטום. הם מצפים ליותר מדי ומוקדם מדי, מתאכזבים בשל כך ופורשים. צריך רצון גדול כדי להתחיל, אך ברגע שמתחילים לראות תוצאות כוח ההתמדה גובר וקל יותר להמשיך. אל תוותר רק בגלל שההתחלה קשה.